پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای موحد اثر فرانک لوید رایت

تاریخ ایجاد 27/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 3500 تومان     تعدادمشاهده  1



پاورپوینت بررسی و تحلیل کلیسای موحد اثر فرانک لوید رایت
 
بخشی از مطلب
فرانک لوید رایت , یک آمریکایی بریتانیایی تبار , به مدت دو سال در دانشگاه ویسکانسین تحصیل مهندسی کرد ه و برای مدت کوتاهی در کارگاه جوزف لیمن سیلزبی , کسی که وی را با اصول سبک شینگل آشنا کرد , کار کرده بود , علاوه بر این آموزش رسمی محدود و اندک , برای نخستین بار عشق به مناطق روستایی , تحت تاثیر مزرعه پدربزرگش در اسپرینگ گرین  در ویسکانسین در وی پدید آمده بود . 
   وی در سال 1888 به کارگاه لوییس هنری سالیوان و دانکمار آدلر پیوست و تا سال 1893 در آنجا بود و به طراحی ساختمانهای مسکونی اشتغال داشت . طی این دوران مقداری از اصول سالیوان را که او را استاد گرامی می نامید , یعنی فلسفه بی تکلف و ساده پدران بنیانگذار آمریکا , فردگرایی شدیدا مورد تاکید هنری دیوید ثورو و طبیعت گرایی تامس جفرسون و آثار معماران ساحل شرقی آمریکا , مانند هنری هابسون ریچاردسون و بروس پرایس و چارلز فولن مک کیم و ویلیام راترفورد مید و استنفورد وایت را جذب کرد . به این موارد باید سه تاثیر مهم دیگر را نیز اضافه کرد :
کلیسای موحد، ساختمانی مذهبی است که توسط فرانک لوید رایت برای بنیاد سینگل مدیسون (Single Madison) طراحی شده است. این کلیسا از وجود سقفی با لبه‌های تیز بهره می‌برد که به صورت مورب، سربرافراشته است و همانند دو دستی به نظر می‌رسد که رو به آسمان بلند شده و مشغول عبادتند. در کلیسای موحد نیز همانند بسیاری از آثار رایت، نور خورشید از اهمیت زیادی برخوردار است که موجبات زیبایی هرچه بیشتر آن را نیز فراهم می‌آورد.
موقعیت:
این ساختمان در بخش بالایی تپه‌های شروود (ویسکانسین) قرار دارد و از جانب آن می‌توان، شیب ملایم مسیر رو به سوی دریاچه مندوتا، واقع در  بخش شمالی این منطقه را دنبال نمود.
کانسپت:
در طراحی طرح کلیسای موحد، رایت بخشی از طرح را به شکل سه گوش ترسیم نمود. هندسه حاصل از استفاده سازگار از زوایای ۶۰ و ۱۲۰ درجه، چیزی فراتر از یک شبکه ساده برای توسعه طرح و عرشه و همچنین بیان محتوای نمادین این کلیسا بود.  اگر سازه به صورت یک مربع حسابی باشد و این منطقه نیز کلیت طرح را شکل دهد، مثلث به معنی هدف مورد نظر خواهد بود. رایت با اشاره به طراحی کلیسای موحد، بیان نموده که: این سازه، منعکس کننده مفهوم نیایش است. شکل مثلثی که از پوشش به سوی آسمان، سر بر افراشته، بدون توسل به به صدا درآوردن ناقوس، حس روحانیت و معنویت را القا می‌کند، بنابراین مهمترین تصویر کلیسا، یک پنجره بزرگ در بستر سه گوش است، که به صورت ریتمیک از روی تخته های چوبی خمیده، بیرون آمده و اجازه می‌دهد تا نور خورشید به صورت یکپارچه وارد فضای درونی شود. بر اساس ایده ی وحدت و یکتاپرستی، این ساختمان یک مرکز اجتماعی، مکانی برای ملاقات، آموزش و عبادت است که بر اساس حرکات جهات شرقی- غربی سازماندهی شده است.
فضاها:
دسترسی به کلیسای موحد، از جانب پارک و از طریق پله‌های واقع در جبهه شرقی که توسط عرشه بالکن پوشیده شده‌اند امکان پذیر است. ادامه همین مسیر، به سالن اصلی در امتداد یک راهروی کوچک می‌رسد که از آن می‌توان دورنمایی از دریاچه را مشاهده نمود و یا به پذیرش، آشپزخانه، دفاتر، و یا توالت در سمت جنوبی، دست یافت. فضای اداری در راهروی عظیم کلیسا به دو منطقه تقسیم می‌شود: یک فضای جنوبی پایینتر که شومینه و بعضی جایگاه‌ها را به عنوان سالن ملاقات در خود جای داده است. این منطقه توسط پردهای قرمز، بنفش و سبز رنگی از ورودی جدا شده است که میتواند ۴۰۰ نفر را در خود جای دهد.
همانند آنچه در دیگر کلیساها مرسوم است، این فضا دارای کاربری‌های متفاوتی است؛ چرا که صندلی‌هایی که به طور خاص توسط رایت طراحی شده‌اند، می توانند برداشته شوند و در زیر منبر جای گیرند. منبر در دورترین بخش شمالی بر پایه‌ای سنگی قرار گرفته است. این بخش فضایی را برای گروه کر فراهم می‌آورد تا اوازه‌ای خود را که بیشتر بر وفاداری و ایمان متمرکز است، به گوش همه حضار برسانند . در خارج از اتاق اصلی و در جهت غربی، مدرسه ی ساندی قرار دارد. در این مدرسه، گروهی از کلاس‌های خانه شهری با دیوارهایی مثلثی شکل قرار گرفته‌اند که به وجود راه‌رویی مشهور هستند که از آن می‌توان به فضای خارجی وارد شد و از چشم انداز پیش رو لذت برد. در جهت جنوب غربی نیز، یک بخش اضافی ساخته شده است که دارای کاربری به عنوان محل اقامت واعظ است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,کلیسای موحد , اثر فرانک لوید رایت ,کلیسای موحد, پاورپوینت , کلیسای واحد, کارهای فرانک لوید رایت,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه وینزلو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه پیازی
پاورپوینت مجموعه تصاویر نماهای مدرن مسکونی ایرانی
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه چارلز انیس اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل ساختمان لارکین اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه هارولد جی ار. پرایس اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه ویلیام. جی. فریک اثر فرانک لوید رایت
دانلود پاورپوینت بررسی ویلایی برای یک دوست
دانلود پاورپوینت بررسی معماری خانه SAGAPONAC اثر خواهران حریری
دانلود پاورپوینت بررسی ویلای ساحلی CAPE COD از دفتر معماری حریری حریری
دانلود پاورپوینت بررسی معماری داخلی خانه لاکچری در شرق منهتن اثر خواهران حریری
دانلود پاورپوینت بررسی مجموعه مسکونی 911
پاورپوینت بررسی استانداردهای طراحی و معماری مجتمع مسکونی
دانلود پاورپوینت بررسی خانه مدرن Jungle در جنگل‌های برزیل
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجتمع مسکونی هبیتات ۶۷
پاورپوینت بررسی و تحلیل نمونه های موردی مجتمع مسکونی خارجی
بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی سیاه و سفید-کویت ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه کیدوساکی اثر تادائو آندو در توکیو
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی آلبیون لندن اثر نورمن فاستر
پاورپوینت تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی 7House سون هاوس در پاریس