پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت

تاریخ ایجاد 18/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 20 اسلاید   قیمت: 3500 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت تحلیل مرکز مردمی شهرستان مارین اثر فرانک لوید رایت
 
آن دسته از معماران اروپایی که رهبری نهضت نو را در آن قاره به عهده داشتند به سرعت معنای کارهای رایت را یافتند به سال 1908 " کونو فرانکه " استادی آلمانی که جز برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور آلمان و آمریکا در دانشگاه هاروارد زیبایی شناسی تدریس میکرد رایت را ملاقات کرد و نتیجه این دیدار کتاب قطوری در باره رایت به زبان آلمانی شد . که به سال 1910 در آلمان منتشر شد کتاب کوچکتر دیگری از همین نویسنده به سال چاپ شد که 1 تعداد فراوانی از این کتاب به فروش رسید و این دو کتاب مقدمه آشنایی اروپائیان با کار رایت شد بی مناسبت نیسا که یاد آور شویم که کتاب نخستین به دلیل جامع بودن خود تاکنون بی نظیر مانده است .و...
 
فهرست مطالب
    معرفی مرکز مردمی شهرستان مارین
    موقعیت
    معمار مرکز مردمی شهرستان مارین
    فضاها
    طبقه اول
    بخش اداری
    طبقه دوم
    طبقه سوم
    سازه
    طاق‌ها
    بالکن
    متریال
    گالری تصاویر
    منابع
 
بخشی از متن
طاق‌های بزرگ واقع در طبقه همکف ساختمان مرکز مردمی شهرستان مارین، وزن ساختمان را تحمل می‌کنند، در حالی که طاق‌های آویزان روی لبه بیرونی بالکن نصب شده‌اند. این طاق‌ها مانند سایه‌بان‌هایی هستند بر روی پنجره های واقع در فاصله ۱.۵۰ متری پشت طاق سایه افکنده‌اند. بالکن‌های بیرونی و تفرجگاه‌های داخلی ساختمان مرکز مردمی شهرستان مارین نیز دسترسی به بخش های مختلف را آسان می‌سازند.
متریال:
نمای مرکز مردمی شهرستان مارین، با پوشش گچ سیمانی به رنگ اخرایی پوشیده شده است که به ایجاد چشم انداز بی‌نظیر آن کمک میکند. پریزهای برق، تلفن، گرمایش و تهویه در یک الگوی شبکه‌ای قرار گرفته‌اند که باعث ایجاد انعطاف پذیری خاصی می‌شود. از آلومینیوم نیز در نرده‌های بالکن استفاده شده است. سقف دو راهرو اصلی، دارای پوششی شیشه‌ای است که تفرجگاه داخلی آن را کاملا روشن می‌کند.
معرفی مرکز مردمی شهرستان مارین
مرکز مردمی شهرستان مارین (Marin County Civic Center)، ساختمانی با کاربری عمومی است که مانند بسیاری از ساختمان‌های ایالات متحده چشم‌گیر می‌باشد و در مقیاس غول پیکری ساخته شده است که سبب می‌شود از قابلیت‌های بی‌نظیری برخوردار باشد. این ساختمان، محیط‌های مفرح و سرشار از زندگی را فراهم می‌آورد که دارای چشم‌انداز بی‌نظیری هستند و توانایی معمار قابل آن، فرانک لوید رایت، را به رخ می‌کشند.
موقعیت:
سایت مرکز مردمی شهرستان مارین، از یک پارک بزرگ به همراه یک دریاچه و سه تپه کوچک تشکیل شده است. مجتمع مرکز مردمی، این تپه‌ها را همانند یک پل به هم متصل می‌کند و چشم‌اندازی را رو به سوی پارک و آب را در جاده شمالی سن پدرو، سن رافائل  کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا ایجاد می‌نماید.
فضاها:
در وسط این دو ساختمان اصلی مرکز مردمی شهرستان مارین، گردشگاهی با چشم‌انداز بینظیر وجود دارد که با سقف شیشه‌ای پوشیده شده است. طبقه اول، اساسا یک سطح بسط یافته است که مسیر اصلی را برای متصل نمودن تپه مرکزی به تپه های دیگر، تغییر داده است. ادارت این ساختمان به نحوی مرتب شده‌اند که از یک سو به تپه و از سوی دیگر به پارک باغ داخلی، ختم می‌شوند . پارتیشن‌های اداری مختلف، سیال هستند و می‌توانند با نیازهای فضایی هر بخش ادغام گردند.
در طبقه دوم مرکز مردمی شهرستان مارین، کافه تریایی ساخته شده است که به سوی طاق سه گوشی با تراس سنگ‌فرش شده برای ناهار باز میشود. باغ و استخر نیز در این طبقه به چشم می‌خورند. طبقه سوم یک سازه اداری است که در یک تقاطع دایره‌ای قرار گرفته و کتابخانه را در خود جای داده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این ساختمان، نرده‌های آلومینیومی بالکن است که سایه‌های هندسی را با حرکات ثابت بر روی دیوار ترسیم می‌کند و رایت، نام “موسیقی ویولا” را بر این سایه‌ها نهاد.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,تحلیل مرکز مردمی شهرستان ,مارین اثر فرانک لوید رایت ,معرفی مرکز مردمی شهرستان مارین ,موقعیت ,معمار مرکز مردمی شهرستان مارین ,فضاها ,سازه ,طاق‌ها ,بالکن ,متریال ,آثار فرانک لوید رایت, پاورپوینت مرکز مردمی مارین, فرانک لوید رایت بناها, مرکز مردمی شهرستان مارین, مرکز مردمی مارین,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرکز هنری هیمالیایی زِندایی اثر آراتا ایسوزاکی
پاورپوینت بررسی ساختمان جدید اداری آموزشی ، مرکز آکادمی دوسلدورف
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان اداری نارنجستان - نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی نمونه های موردی خارجی و ایرانی خوابگاه دانشجویان
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی ساختمان BBC در منچستر
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری گوگل در فلسطین اشغالی
پاورپوینت بررسی نمای معماری و طراحی نمای مجتمع اداری در واشنگتن
پاورپوینت بررسی معماری و طراحی دفتر اداری Entrepreneur
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و کنسولگری ایران در توکیو، ژاپن - حسین شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی و تحلیل مجموعه اداری-تجاری کانسیل هاوس دو Council House2(ch2)
پاورپوینت بررسی ساختمان تجاری اداری بنتون
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری سی در شهر اسلو، نروژ اثر گروه معماری دارک
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری ادیکیشن تاکس EDUCATION AND TAX OFFICES گرونینگن، هلند
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری اشپیگل هامبورگ، آلمان
پاورپوینت بررسی طرح سازمان نظام مهندسی استان خوزستان اثرفرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری ملاصدرا اثر فرامرز شریفی
بررسی رابطه نوع عملکرد کلانتری ها با احساس امنیت اجتماعی شهروندان، پاورپوینت
پاورپوینت طراحی و معماری ساختمان اداری شرکت ملی نفت تایلند PTTEP
پاورپوینت بررسی ساختمان اداری ۱۲۰۰Intrepid در آمریکا اثر Bjarke Ingels Group
پاورپوینت بررسی طراحی دفتر leo burnett در هنگ کنگ