فهرست
مقدمه
صنعت گردشگری،
توسعه صنعت گردشگری
تاریخچه گردشگری
گردشگری و انقلاب صنعتی
مهم ترین تقسیم بندی گردشگری
گردشگری ماجراجویانه
تعاریف گردشگری
فعالیت گردشگری
صنعت گردشگری و اهمیت آن
چند جانبه گردشگری
عناصر صنعت گردشگری
اهمیت گردشگر ی داخلی
فرهنگ گردشگری
پیامدهای مثبت
اثرات فرهنگی اجتماعی گردشگری
رهآورد صنعت گردشگری
تاثیرات فرهنگی اجتماعی بر سایت های گردشگری
نحوه هزینه کردن
زنده ماندن میراث فرهنگی
تهاجم فرهنگی
تنوع بخشی
معیارهای اجتماعی فرهنگی
نتیجه گیری
منابع
گردشگری پدیده ای زنده و پویاست که با فعالیت های جدید، مقصد های جدید،
فناوری جدید، بازار های جدید و تغییراتی سریع همراه است. صنعت گردشگری،
جهانی و کسب و کاری مردمی و بزرگ است که رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت و
امروز در اقتصاد جهانی، گردشگری همانند سایر صنایع، با رقابت جهانی روبرو
است . در جهان امروز فعالیت گردشگری بر خلاف گذشته، اهدافی فراتر و متعالی
تر از اهداف اقتصادی صرف و اغراض محدود سیاسی دارد و گردشگری در مقیاس ملی ،
بهترین وسیله برای پرورش« صلح طلبی » ,« میهن دوستی » و« هویت ملی » محسوب
می شود . به همین دلیل برنامه ریزی و مدیریت گردشگری به نگرشی عمیق، جهانی
و انسانی و روش هایی کارآمد و آینده نگر نیاز دارد .
برنامه ریزی جهت استفاده از امکانات و ا ستعدادهای نهفته در دل این خاک
مهمان نواز ضرورت است تا با استفاده از پتانسی ل های بخش خصوصی و مردم در
راستای ارتقا ء این صنعت گام برداریم . شرط رسیدن به این افق، اعتماد سازی
داخلی و خارجی و متقاعد کردن مسئولان دستگاه های مرتبط با میراث فرهنگی و
گردشگری، حمایت دولت، دعوت از مردم جهت سرمایه گذاری و مشارکت آنان در طرح
های میراث فرهنگی و گردشگری، حمایت مجلس و غیره است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.