پروژه روستای کندلوس

تاریخ ایجاد 16/07/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 82 برگ pdf   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 9222 kb  تعدادمشاهده  3  

پی دی اف روستا 1
 روستای کندلوس
شامل : موضوع : روستای کندلوس
تعداد صفحات : 82

 وجود اولین موزه روستایی جهان با آثار شگفت انگیز ، کمیاب و حتی نادر بر جذابیت روستا افزوده است. در هر روستای این روستا که بروید فضا از هرگونه زباله آزاد است و هیچ پوششی از آلودگی بر روی بدنه روستا وجود ندارد. محیط بسیار تمیز و خانه های قدیمی با طراحی سنتی اولین چیزی است که هنگام ورود به این روستا توجه شما را به خود جلب می کند. سطل های زباله بی شماری در گوشه گوشه روستا قرار داده شده است به طوری که هیچ کس به فکر ریختن زباله بر روی زمین نیست. مردم می گویند این روستا هرگز دزد نداشته و حتی محل عبور و مرور رستم بوده است. بسیاری از مردم کندال را با مردم خونگرم و مهمان نواز خود می شناسند. افرادی که سفره عشقشان حتی در سختی ها برچیده نمی شود.
شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است. با این حال ، برخی از افراد در تولید و پرورش گیاهان دارویی نیز تخصص دارند. روایت شده است که ناصرالدین شاه قاجار پس از عبور از منطقه ، به دلیل مشاهده برخی کولی ها که در فلزکاری کار می کنند ، آن را ناخن ساز نامید. کندلس که امروزه سازنده نیز نامیده می شود ، در دوره های مختلف تاریخ شاهد تمدن های مختلفی بوده و نشانه هایی از تمدن قبل از میلاد ، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران پس از اسلام را به همراه داشته است. مخساز از چهار روستا به نام های پیده ، گیل کولا ، میرکلا و کندلوس تشکیل شده است.
روستای کندلوس که یکی از قدیمی ترین مجموعه های انسانی منطقه است ، در دامنه رشته کوه البرز منتهی به دره زانوس واقع شده است. مردم کندال خانه هایشان گل آلود است اما چشمه هایشان خوش آب و هوا است. امکانات کمی دارند اما مهربان و مهمان نواز هستند. توسط خورشید سوخته و از رنج روزگار رنج می برند ، اما آنها صبور و بردبار هستند. غرش پرندگان و پرندگان ، رنگ روز آنها و زوزه شغالها و صدای رودخانه هنوز زمزمه خواب شبانه آنهاست. کار و حرفه ساکنان این روستا از زمان های بسیار قدیم تولید چوب و زغال در زمستان و کشاورزی در تابستان بوده است. اکنون علاوه بر کشاورزی ، به دلیل قانون مراقبت از جنگل ، اهالی به خیاطی و نجاری روی آورده اند. از صنایع دستی این روستا می توان به جاجیم بافی ، ایزار (پارچه پشمی دست ساز ساخته شده) ، جوراب بافندگی ، دستکش و گل پشمی و نمد اشاره کرد.

 
کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه روستای کندلوس , , روستای کندلوس , ,شامل : , ,موضوع : روستای کندلوس , ,تعداد صفحات : 82 , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای تیتکانلو
پاورپوینت بررسی معماری روستای اورمان
پاورپوینت بررسی روستای جنت مکان شوشتر
پاورپوینت بررسی روستای تموشل لاهیجان
پاورپوینت بررسی روستای خادم آباد مشهد
پاورپوینت بررسی طرح هادی روستای چغالکان
پروژه مطالعات معماری روستای نوگردن آمل
پاورپوینت بررسی و شناخت معماری روستای روران
پاورپوینت بررسی روستای بلاش اباد سبزوار استان خراسان رضوی
پاورپوینت بررسی روستای خرق مشهد
پاورپوینت بررسی معماری طراحی اقلیمی خانه روستایی در روستای لیقوان
پاورپوینت بررسی معماری بومی خانه روستایی در روستای کندلوس
پاورپوینت بررسی روستای قره تپه از توابع بخش انزاب شهرستان شبستر
پاورپوینت بررسی روستای قلندرآیش کردکوی
پاورپوینت بررسی روستای بید زرد شیراز
پاورپوینت بررسی روستای گنجینه خرم آباد لرستان
پاورپوینت بررسی روستای ده ترکان از توابع اشترینان بروجرد
پاورپوینت بررسی روستای کرزانرود تویسرکان همدان
پاورپوینت بررسی روستای سنگ بست فریمان در جنوب شرق مشهد
پاورپوینت بررسی روستای کفشگیری